szukaj po pierwszej literze tytułu

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W V X Y Z | Wszystko

Dzieła Stanisława Moniuszki

Twórczość sceniczna

Flis

opera w jednym akcie

Halka

opera w dwóch aktach (tzw. wersja wileńska), później rozszerzona do czterech (tzw. wersja warszawska)

Hrabina

opera w trzech aktach

Paria

opera w trzech aktach z prologiem

Straszny dwór

opera w czterech aktach

Verbum nobile

opera w jednym akcie

Die Schweizerhütte (Szwajcarska chatka)

opera komiczna w dwóch aktach

Rokiczana

opera niedokończona

Sen wieszcza

opera zachowana we fragmentach

Sielanka

opera w dwóch aktach (zaginiona)

Trea

opera w II aktach (niedokończona)

Beata

operetka w jednym akcie

Bettly

opera komiczna w dwóch aktach

Biuraliści

komedio-opera w jednym akcie

Ideał, czyli Nowa Precioza

operetka w dwóch aktach

Jawnuta (Cyganie)

sielanka w dwóch aktach

Karmaniol, czyli Francuzi lubią żartować

komedio-opera w dwóch aktach

Loteria

"fraszka" w jednym akcie

Nocleg w Apeninach

operetka w jednym akcie

Nowy Don Kiszot, czyli Sto szaleństw

operetka w trzech aktach

Nowy dziedzic

operetka w jednym akcie

Pobór rekrutów

dzieło zaginione

Walka muzyków

dzieło zaginione

Żółta szlafmyca albo Kolęda na Nowy Rok

dzieło zaginione

Figle szatana

muzyka do trzech obrazów baletu

Kumoszki windsorskie

tańce do III aktu opery

Libella, czyli Zemsta owadu

dodatkowe tańce do baletu

Monte Christo

dodatkowe tańce do baletu

Na kwaterze (Na kwaterunku)

balet w jednym akcie

Sylfida

dodatkowy taniec do baletu

Don Juan de Barbastro

melodramat w trzech aktach

Fedra

muzyka do dramatu George’a Conrada (księcia pruskiego Georga Hohenzollerna)

Hamlet

muzyka do dramatu Szekspira

Hans Mathis

dramat

Karpaccy górale

dramat Józefa Korzeniowskiego

Kasper Hauser

melodramat

Kupiec wenecki

muzyka do dramatu Szekspira

Lilla Weneda

muzyka do dramatu Słowackiego

List żelazny

tragedia w pięciu aktach

Ostatnie bożyszcze

dramat w jednym akcie

Paria

tragedia C. Delavigne'a

Sabaudka, czyli Błogosławieństwo matki

melodramat w pięciu aktach

Wanda

dramat Józefa Grajnerta

Zbójcy

tragedia Fryderyka Schillera

Żale Jefity

muzyka do deklamacji

Pieśni

Twórczość wokalno-instrumentalna

Kantata

na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry

Kantata

do słów J.S. Jasińskiego

Krumine

kantata mitologiczna - nieukończona, rękopis zaginął

Madonna

kantata na bas solo, chór i orkiestrę

Milda

kantata mitologiczna litewska na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry

Nijoła (Wundyny)

kantata mitologiczna na głosy solowe, chór i orkiestrę

Rok w pieśni

kantata - nieukończona

Sonety krymskie

kantata na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry

Widma

kantata i sceny liryczne na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry

13 kanonów

na głosy równe

24 fugi

na chór mieszany (a cappella lub z kwartetem smyczkowym)

3 fugi

na chór mieszany

8 kanonów Elegia

na chór męski i orkiestruę (lub fortepian)

Florian Szary

ballada na baryton solo, chór męski i orkiestrę

Fuga C-dur

na chór mieszany

Fuga f-moll

na głosy równe

Kartka do Józefa Wieniawskiego

na chór i fortepian

Moje bogactwo

na chór męski

Pani Twardowska

ballada na głosy solowe, chór i orkiestrę

Przy kądzieli

na chór męski

Sędzia wieczny

na chór męski

Twórczość religijna

Msza C-dur S. Neukomma

na dwa głosy żeńskie i organy (z dopisanym kwintetem smyczkowym)

Msza Des-dur

na 4 głosy solowe z towarzyszeniem organów lub 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem smyczków i organów

Msza Es-dur

na 4 głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem organów lub organów i kwintetu smyczkowego

Msza żałobna g-moll (Requiem aeternam)

na 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem organów

Msza a-moll (Panie nasz, Panie)

na dwa głosy (sopran i alt) z towarzyszeniem organów

Msza e-moll (Panie, Panie zmiłuj się)

na trzy głosy żeńskie (dwa soprany i alt) z towarzyszeniem organów lub kwintetu smyczkowego

Msza Piotrowińska B-dur

na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem organów

Msza żałobna d-moll (Pienia żałobne do mszy św. za zmarłych)

na 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem organów lub instrumentów dętych

Litanie ostrobramskie

cztery litanie na chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry (lub fortepianu)

Ad te, Domine

na solo baryton z towarzyszeniem organów

Agnus Dei

na 4 głosy (taktów 24)

Agnus Dei

na bas solo z towarzyszeniem organów

Agnus Dei (Z krzyża boleści)

motet na chór mieszany z towarzyszeniem organów

Benedictus

na 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem kwintetu smyczkowego i organów

Boże, coś Polskę

na 4 głosy męskie a cappella - niewydane

Boże, zbawco mój

na bas z towarzyszeniem organów lub fortepianu

Chór sprawiedliwych

motet na baryton solo i chór mieszany z towarzyszeniem organów

Christe eleison

na 4 głosy (taktów 16)

Do Ciebie, Panie, wznosim nasze modły

słowa J.B. Zaleskiego. Patrz "Jedenasty śpiewnik domowy"

Ecce lignum crucis (Oto drzewo krzyża).

motet na baryton solo i chór mieszany z towarzyszeniem organów

Exaudi, Deus, orationem meam

na tenor lub baryton. Słowa polskie J. Chęcińskiego

Gloria

na 4 głosy - niewydane. Bergen 1840

Graduale (Illumina oculos meos)

na sopran i alt z towarzyszeniem organów. Warszawa 1869

Hymn (Chwała Bogu)

na chór

Hymn do Matki Boskiej (O Królowo pełna łaski)

na alt i bas z towarzyszeniem organów lub fortepianu. 1868

Hymn do Pana Jezusa (Z Ojcem Przedwiecznym stolicę dzieli)

na bas z towarzyszeniem organów. Słowa W. Syrokomli

Hymn (Powstańcie, światłości syny)

na 4-głosowy chór mieszany (a cappella) - niewydany

Hymn (Za wszelkie dobro)

na dwa soprany z towarzyszeniem fortepianu. 1860

Inclina aurem tuam

na sopran lub tenor z towarzyszeniem organów

Intende voci

na sopran i alt z towarzyszeniem organów. Wilno przed 1858

Kiedy ranne wstają zorze

na 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem organów. Słowa F. Karpińskiego

Kyrie eleison

na 4 głosy (taktów 24). Berlin 1839. Niewydane

Laudate Dominum

na sopran i alt z towarzyszeniem organów lub fortepianu

Litanie ostrobramskie (cztery)

na chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry (lub fortepianu). Wilno 1843 (pierwsza), 1849 (druga), 1855 (czwarta). Słowa łacińskie.

Marsz żałobny (Requiem aeternam don ei, Domine)

na chór męski i instrumenty dęte. 1861

Modlitwa do Bogarodzicy

na jeden głos z towarzyszeniem organów

Modlitwa (O Mario, bądź pozdrowiona)

na jeden głos z towarzyszeniem organów

Modlitwa Pańska (Ojcze nasz, któryś jest w niebie)

na mezzosopran lub baryton z towarzyszeniem organów. Warszawa 1862

Modlitwa (Porwany szałem rozpaczy)

patrz "Dwunasty śpiewnik domowy".

Modlitwa (W ciężkiej niedoli, którą dziś ponoszę)

na jeden głos z towarzyszeniem organów. Słowa J. Moroza. 1867

Na skrzydłach pieśni

na sopran lub tenor z towarzyszeniem organów lub fortepianu

Ojcze nasz

na 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry lub organów

O Deus! O Deum de usu

na 4 głosy (taktów 20). Berlin 1839

O Stwórco nasz, Boże i Panie

modlitwa z I aktu opery "Niema z Portici" Aubera w opracowaniu Moniuszki na dwa chóry, fortepian i fisharmonię

O władco świata

na głos solowy z towarzyszeniem organów lub fortepianu

Panie, gdy serce drży (Domine ne in furore Tuo)

na tenor lub sopran solo z towarzyszeniem organów lub fortepianu. 1868

Piesń pokutna (O Panie, co losy ludzkości)

na jeden głos z towarzyszeniem organów. Słowa M. Radziszewskiego

Pieśń o św. Stanisławie (Cześć Tobie, naszej krainy patronie)

na głos z towarzyszeniem fortepianu. Słowa A. Krasińskiego

Pozdrowienie anielskie

na chór mieszany z towarzyszeniem organów lub fortepianu

Praefatio

na jeden głos z towarzyszeniem organów, w harmonizacji Moniuszki. Słowa łacińskie

Psalm 137 (Panie, przed Twoim upadłszy kościołem)

na 4-głosowy chór mieszany. Słowa F.D. Kniaźnina

Psalm CXII (Chwalcie Pana, chrześcijańskie dziatki)

na chór mieszany z towarzyszeniem organów lub fortepianu. Słowa A.E. Odyńca

Psalm "Ne memineris"

na głosy solowe chór mieszany, organy i kwintet smyczkowy. Tekst łaciński

Psalm (Szczęśliwy, który nie postał na radzie)

na jeden głos z towarzyszeniem organów. Przekład F. Karpińskiego

Psalm "Vide humilitatem meam" (Z częścią powstańmy, bo Zbawca sam objawił prawdy życia nam)

na chór mieszany, kwintet smyczkowy i organy

Requiem aeternam cis-moll

kantata religijna na 11 głosów solowych i 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry, organów lub fortepianu

Sancta Maria, ora pro nobis

na 4 głosy (16 taktów). Berlin 1839. Niewydane

Sub tuum praesidium

na mezzosopran lub baryton z towarzyszeniem organów. Wilno przed 1858

Veni, Creator

na 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem organów

Wieczny pokój lirnikowi (Boże Wszechmocny, przed którego tronem)

na jeden głos z towarzyszeniem fortepianu. 1862. Słowa Seweryny z Żochowskich Pruszakowej

Wznoś się, duszo, nad gwar Ziemi

na chór mieszany i orkiestrę. 1867

Zgadzanie się z wolą boską

na jeden głos z towarzyszeniem fortepianu. Przed 1858

Zwiastowanie (Lśni Gabriel promienną ozdobą)

na mezzosopran lub baryton z towarzyszeniem organów. Słowa A. Czajkowskiego

Twórczość instrumentalna

Bajka

uwertura fantastyczna

Kain

uwertura (identyczna z uwerturą "Śmierć Abla")

Marsz żałobny Antoniego Orłowskiego c-moll Mazur baletowy F-dur Ojcze nasz. Na kwintet smyczkowy Pierroty. Kontredans Polka "Leokadia" Polonez koncertowy A-dur Polonez "Obywatelski" F-dur

na orkiestrę symfoniczną, napisany na otwarcie Sali Ratuszowej po przebudowie gmachu Magistratu m. Warszawy spalonego w r. 1863

Taniec cygański z opery Jawnuta Uwertura do operetki Cudowna woda

jedyny zachowany fragment operetki "Cudowna woda"

Uwertura wojenna

wykonana po raz pierwszy 19 marca 1857 w Wilnie

31 fug na kwartet smyczkowy

I fuga - na sześć instrumentów oraz 7 kanonów - na 3 instrumenty. Berlin 1839

II Kwartet smyczkowy F-dur I Kwartet smyczkowy d-moll

powstał w okresie studiów berlińskich kompozytora

Kanony na dwa głosy Offertorium d-moll Ojcze nasz e-moll

na kwintet smyczkowy

Polonez "Pan Chorąży" z opery Hrabina

na wiolonczelę i fortepian

Salve Maria D-dur Walc

na klarnet z towarzyszeniem kwintetu smyczkowego

6 kontredansów

na 4 ręce

Allegretto A-dur

skomponowane w Wilnie w 1843

Andantino a-moll Anioł Pański ("Dzwonek wieczorny") Bagatelles Bez tytułu (Allegro kilkunastotaktowe) Bez tytułu (utwór w a-moll) Bez tytułu (utwór w D-dur) Bez tytułu (utwór w G-dur) Congé de Vilna (mazurek) Co mówią obłoki o księżycu w pogodną noc wiosenną?

utwór wpisany do albumu Gabrieli Gwozdeckiej

Deux feuilles d'album g-moll i G-dur Do odjeżdżającej

utwór dedykowany Justynowi Wojewódzkiemu

Elegia Fraszki

dwa zeszyty. Powstały w Mińsku i Wilnie w 1843

Galop D-dur Galop F-dur Impromptu F-dur Kołysanka D-dur

napisana w Warszawie 19 marca 1872

Le cloche du soir (Dzwoneczek wieczorny) Mazurek G-dur Mazur D-dur Mazur G-dur Mazur g-moll Mazur "Weselny" C-dur Moment musical Oczekiwanie Olszynka

pieśń K. Kurpińskiego w układzie fortepianowym Moniuszki

Pamiątka z albumu Marii Peszke Pieśń cyganów Piosnka jesienna Polka C-dur Polka "Daniel" A-dur Polka "Gabriela" Polka "Leokadia" Polka "Litwinka"

drukowana także pod tytułem "Polka wiosenna"

Polka z tematów opery Flis Polonez D-dur

na 4 ręce

Polonez Des-dur Polonez d-moll Polonez "Pan Chorąży" z opery Hrabina Pożegnanie Preludium H-dur

napisane w Wilnie do kompozycji A. Kątskiego "Le Crépuscule"

Preludium z operetki Beata Premier nocturne As-dur Quasi mazur Schmetterling-Walzer

zaginiony

Sześć polonezów: Fis-dur, Es-dur, Es-dur, D-dur, es-moll, G-dur Sześć polonezów Michała Księcia Ogińskiego

w opracowaniu Stanisława Moniuszki

Trzy walce Uwertura do opery K. Kurpińskiego "Dziadek i wnuk"

w układzie fortepianowym na 4 ręce

Uwertura i Wątki z opery Jawnuta Uwertury do oper: Flis, Halka, Paria Uwertury do sztuk: Kochanka hetmańska, Sabaudka Valses

utwór złożony z Introdukcji (w G-dur), pięciu Walców (w tonacjach C-dur i F-dur oraz z Finale (w C-dur)

Vilanella Walc As-dur

na 4 ręce

Walc B-dur

napisany w Wilnie w 1843

Walc D-dur Walc F-dur Walc "Pohulanka" (As-dur) Walzer Westchnienie Litwina Zamek na Czorsztynie. Wspomnienia z opery Kurpińskiego

wspomnienia z opery K. Kurpińskiego w transkrypcji fortepianowej Moniuszki

Zefir goniący Florę (z muzyki baletowej do Hrabiny)